Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑΣ

Η ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΜΙΝΩΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ: ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ


Κατά τη φετινή σχολική χρονιά επιχειρήθηκε μια διαφορετική διδακτική προσέγγιση στα μαθήματα της Ιστορίας Α τάξης, της Φιλοσοφίας και των Αρχών Περιβαλλοντικών Επιστημών της Β τάξης του Λυκείου, η οποία τα αντιμετωπίζει περισσότερο ως διερεύνηση και ανακάλυψη, με το να εισάγονται οι μαθητές στην οικολογική και αρχαιολογική έρευνα, στη φιλοσοφία. Έτσι, ικανοποιούνται διαθεματικά αρκετοί διδακτικοί στόχοι των μαθημάτων Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών, Φιλοσοφίας και Ιστορίας γνωστικού, παιδαγωγικού και ψυχοκινητικού περιεχομένου. Επειδή αξιοποιούνται οι ΤΠΕ επιτυγχάνονται και πολλοί διδακτικοί στόχοι του μαθήματος Πληροφορικής.
Το μάθημα έγινε μέσω SKYPE, ταυτόχρονα, από καθηγητές φιλόλογους και βιολόγους των δύο συνεργαζόμενων σχολείων, του Λυκείου Πολεμιδιών Κύπρου και του Λυκείου Μελεσών.
Αναζητήθηκαν τα είδη ζώων και φυτών που εικονίζονται στα Μινωικά ευρήματα, μάρτυρες της ζωής πριν από 3.500 χρόνια, συσχετίστηκαν με τις γεωκλιματικές συνθήκες και πολιτισμικά δεδομένα της εποχής και συγκρίθηκαν με τα σύγχρονα.
Η ψηφιοποίηση φωτογραφιών των μινωικών χρόνων από τα σχολικά βιβλία και άλλων από τις βιβλιοθήκες των δύο σχολείων και η ταυτόχρονη προβολή τους στους μαθητές του Κυπριακού και Ελληνικού σχολείου μέσω Windows και SKYPE μας έδωσε τη δυνατότητα μεγέθυνσης, περιστροφής και πιο λεπτομερειακής ματιάς στην εικόνα σα να είχαμε μπροστά μας το αντικείμενο-εύρημα και το παρατηρούσαμε αναλυτικά απ’ όλες τις πλευρές με μεγεθυντικό φακό, όπως κάνουν οι ερευνητές βιολόγοι και αρχαιολόγοι. Τα σύγχρονα είδη φυτών και ζώων αναζητήθηκαν στα χωράφια της περιοχής, ως δραστηριότητα πεδίου, κατά τον περίπατο του σχολείου μας στην εξοχή. Αναγνωρίστηκαν πολλά είδη της φυτοκοινωνίας και ζωοκοινωνίας της περιοχής μας, απομονώθηκαν τα βρώσιμα από τον άνθρωπο και τα ζώα και αφού αναζητήθηκε η επιστημονική τους ονομασία με τη συνδρομή της Γεωπόνου καθηγήτριας του σχολείου, κατατάχτηκαν σε Φυτολόγιο. Το φυτολόγιο φωτογραφήθηκε και στάλθηκε συμπιεσμένο στην Κύπρο ώστε να κάνουν και οι Κύπριοι συμμαθητές-συνερευνητές ανάλογο και να προχωρήσει η σύγκριση των οργανισμών στα δυο νησιά της περιόδου των 4000 τελευταίων χρόνων.
Έτσι, μαθητές και καθηγητές από τα δυο νησιά κατήργησαν τους τοίχους των αιθουσών και των σχολείων τους, ξεπέρασαν τη θάλασσα που τους χωρίζει και βρέθηκαν στο ίδιο εκπαιδευτικό περιβάλλον για μερικές ώρες να μελετούν τους δυο πολιτισμούς της ίδιας περιόδου, να αναζητούν αυτά που μας χώρισαν στο παρελθόν και μας ενώνουν σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.