Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΓΡΑΠΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΛΕΣΩΝ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΓΡΑΠΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΑΘΗΤΩΝ


Το έτος 2010 έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO ως έτος της Ενέργειας-Ανανεώσιμων πηγών και τοπικών κοινωνιών στο πλαίσιο της Δεκαετίας της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (UNESD, 2005). Τα προγράμματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιούμε φέτος στο σχολείο μας έχουν θεματικό προσανατολισμό τη διερεύνηση του παρελθόντος σε θέματα που σχετίζονται με την ενέργεια, τη διαχείριση της ενέργειας σε καθημερινή βάση για τη διασφάλιση της επάρκειάς της στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτών των προγραμμάτων αναπτύχθηκαν όλες οι δραστηριότητες κατά την περίοδο φιλοξενίας των Κυπρίων μαθητών και Εκπαιδευτικών από το σχολείο μας.

Σε συνέχεια των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων της Περιβαλλοντικής Ομάδας και της Παιδαγωγικής Ομάδας που τις συντονίζει, σας ζητάμε να γράψετε δοκίμια (όπως γράφετε τις σχολικές Εκθέσεις) μέχρι τις 13-11-2009 και να τις παραδώσετε στην καθηγήτρια Παντελάκη Ελευθερία. Επιλέξτε ένα ή περισσότερα από τα παρακάτω θέματα. Τα γραπτά αυτά δοκίμια θα αποτελέσουν βάση για συζήτηση στους κόλπους της Περιβαλλοντικής Ομάδας και του Λυκείου μας γενικότερα.


Α. Από όσα γνωρίζετε, ποιες ήταν κατά τη γνώμη σας οι βασικές αιτίες του Β Παγκοσμίου Πολέμου και ποιες πιστεύετε ότι μπορούν να είναι οι αιτίες μιας μελλοντικής γενικευμένης σύρραξης; Ποιοι είναι εκείνοι οι παράγοντες, που κατά τη γνώμη σας, απειλούν και υποσκάπτουν την κατά τόπους αλλά και τη διεθνή ειρήνη;


Β. Ποια είναι τα δεινά των πολέμων και πως αυτοί επηρεάζουν την εξέλιξη του πολιτισμού; Αναφέρετε επιπτώσεις του πολέμου στο χαρακτήρα και στη συμπεριφορά των ανθρώπων που τον έζησαν


Γ. Με ποιους τρόπους, κατά τη γνώμη σας, μπορούν να συμβάλλουν οι νέοι ατομικά και συλλογικά στην προστασία των δικαιωμάτων των επόμενων γενιών να απολαύσουν και αυτές τα αγαθά του πλανήτη μας (φυσικούς πόρους, βιοποικιλότητα, πολιτισμό) τα οποία κινδυνεύουν με αφανισμό σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.


Δ. Γιατί σήμερα κρίνεται απαραίτητη η προσέγγιση και η συνεργασία των λαών; Πως μπορούν να δράσουν οι λαοί για να ελαχιστοποιήσουν την πιθανότητα πολέμου στο μέλλον. Ειδικότερα, με ποιους τρόπους μπορεί η εκπαίδευση να συντελέσει στην ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Προτείνεται τρόπους με τους οποίους, μέσα από τα σχολικά μαθήματα, τα εκπαιδευτικά προγράμματα στη σχολική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία μπορούν να αποφευχθούν οι τραγικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πολέμων.



Παντελάκη Ελευθερία

Στεφανάκη Ισμήνη

Καλαθάκη Μαρία

Τζουρμπάκης Σταύρος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.